معاون اجرایی رییس جمهوری در آیین آغاز به کار سامانه ارتباط مردم با دولت در استان قم:
دولت برای کاهش آمار بیکاری در تلاش است/سامانه ارتباط میان دولت و مردم روش کمزحمت و پر منفعتی است
معاون اجرایی رییس جمهوری روز سهشنبه در آستانه سفر چهاردهم کاروان تدبیر و امید به استان قم با حضور در مراسم آغاز به کار سامانه ارتباط مردم دولت، گفت: مهمترین دلیل ایجاد سامانه ارتباط مردم با دولت، رساندن پیام و مشکلات مردم به مقام عالی دولت و هیأت دولت است.
محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری، برقراری ارتباط مستقیم مردم با دولت را امری بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: دولت یازدهم در تلاش است تمام مسایل کشور را از منظر سیاستهای کلی نظام، رهبر معظم انقلاب و بدنه جامعه دریافت کند و دولت را با این دو مسیر هدایت کرده تا به رشد و تعالی دست یابیم.
معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به نظرسنجی که در ارتباط با مشکلات استان قم از مردم به عمل آمده است، اظهار داشت: مهمترین مشکلات مطرح شده مربوط به آب و اشتغال است که مشکل آب قم از دید مسؤولان پنهان نبوده و در سفر رییس جمهور به قم به این مسأله رسیدگی خواهد شد.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث اشتغال که مردم همواره از آن به عنوان نگرانی و مشکل یاد میکنند، گفت: مسأله اشتغال تنها مشکل مردم قم نیست بلکه مسأله و نگرانی کل کشور است و دولت در تلاش است که این مشکل را برطرف کند.
معاون اجرایی رییس جمهوری در ادامه از راهاندازی بیش از 7 هزار واحد صنعتی نیمه تمام در دولت تدبیر و امید خبر داد و تصریح کرد: این آمار نشاندهنده توجه دولت به مسأله اشتغال بوده و دولت برای کاهش آمار بیکاری در تلاش است.
شریعتمداری با اشاره به تلاشهای دولت برای کاهش نرخ تورم در کشور، اظهار داشت: با تلاشهایی که دولت انجام داد، نرخ تورم از بیش از 40 درصد به زیر 16 درصد کاهش یافته است.
معاون اجرایی رییس جمهوری در ادامه به سامانه ارتباط میان دولت و مردم اشاره و خاطرنشان کرد: سامانه ارتباط میان دولت و مردم روش کمزحمت و پر منفعتی است که به این وسیله کرامت انسانی مردم عزیز حفظ شده و از انتظار مردم در خیابانها برای رساندن نامه به رییس جمهور جلوگیری میشود. ضمن اینکه به مردم اطمینان میدهیم به مسایلی که در این سامانه ارتباطی مطرح میکنند، رسیدگی خواهد شد.
دکتر شریعتمداری در جریان حضور خود در این مراسم به طور نمادین به تماس تلفنی یکی از شهروندان قمی با سامانه 111 پاسخ گفت.