با حضور معاون اجرایی رییس جمهوری؛ آغاز فعالیت سامانه 111 مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استان خراسان شمالی/شریعتمداری:

توسعه متوازن منطقه ای، رویکرد سفر استانی رییس جمهوری است

سامانه 111 مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استان خراسان شمالی روز شنبه با حضور معاون اجرایی رییس جمهوری در بجنورد آغاز به کار کرد.

شناسه خبر: 87555 -

شنبه 23 خرداد 1394 - 13:17

سامانه 111 مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استان خراسان شمالی روز شنبه و در آستان سفر رییس جمهوری به این استان فعالیت خود را در بجنورد آغاز کرد. این سامانه برای مردم استان خراسان شمالی این امکان را فراهم می‌آورد تا در هر نقطه از این استان در تماس با شماره تلفن 111 درخواست‌ها، پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را مطرح، ثبت و نتیجه آن را پیگیری کنند.
در این سامانه که در راستای تسهیل ارتباط مستقیم مردم با دولت راه‌اندازی شده است بیش از 700 کارشناس اپراتور در 4 شیفت کاری و به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به تلفن‌های مردم شریف این استان هستند.
حفظ کرامت و شأن مردم، صرفه‌جویی در وقت و هزینه، تسریع در انتقال درخواست‌ها، انتقادات و مشکلات مردم، رایگان بودن تماس تلفنی با این سامانه و در طول 24 ساعت شبانه روز و اطمینان در پیگیری، ثبت و ضبط درخواست‌های مردمی از مهمترین ویژگیهای این سامانه برای خدمت‌رسانی به مردم استان است.
دکتر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری، در مراسم آغاز به کار سامانه 111 در بجنورد، راه‌اندازی سامانه تلفنی 111 را اقدامی ارزشمند و نوین توصیف کرد و با بیان این که راه‌اندازی این سامانه نشانگر علاقمندی واقعی دولت برای پاسخگویی به نیازهای مردم از طریق ارتباط آسانتر است، گفت: این روش جایگزین مطلوبی به جای روش نامه دادن به کاروان رییس جمهوری است که در گذشته انجام می‌‌شد.
معاون اجرایی رییس جمهوری تأکید کرد: بدون تردید این روش ارتباطی از طریق تلفن و با دادن کد رهگیری و شماره پیگیری به مردم این استان این اطمینان را می‌دهد که ان شاءالله انتقادات و پیشنهادات آنان در حد ضرورت مورد توجه قرار گرفته و خلاصه مطالب به استحضار رییس جمهوری خواهد رسید.
دکتر شریعتمداری در ابتدای سخنان خود با قدردانی و تشکر از دست‌اندرکاران این استان و همچنین مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در این سامانه اپراتورها با گشاده رویی پاسخگوی تقاضاهای مردمی هستند.
معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین با اشاره به تلاش دولت برای جبران عقب ماندگی استان خراسان شمالی در برنامه ششم توسعه ، گفت: توسعه متوازن منطقه ای، رویکرد سفر استانی رییس جمهوری است.
استاندار خراسان شمالی: سفر کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی گره‌گشای بخشی از مشکلات مردم خواهد بود
علی‌اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به راه‌اندازی سامانه تلفنی 111 در این استان گفت: درخواستهای مردم با کمک این سامانه ثبت و ضبط خواهد شد تا بعد از سفر کاروان تدبیر و امید مشکلات مطرح شده به طور خاص پیگیری و از طریق سیستم به آنان منعکس شود.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به نوپا بودن استان و مشکلات آن ، ابراز امیدواری کرد با سفر رییس جمهوری بخشی از مشکلات مرتفع شود.
همچنین معاون اجرایی رییس جمهور در حاشیه بازدید از سامانه 111 در جمع خبرنگاران، این سامانه را روش جدید ارتباط مردم با رییس جمهوری در سفرهای کاروان تدبیر و امید دانست و تصریح کرد: در این سامانه با همکاری استانداری و مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و با بکارگیری تعداد قابل ملاحظه‌ای از اپراتورها تلاش شده است تا مردم شریف این استان بجای روش سنتی و همیشگی دادن نامه با کمک این سیستم نوین پیگیر مسایل و مشکلات خود باشند.
دکتر شریعتمداری افزود: هرگونه پیشنهاد و تقاضا از طریق این سامانه تلفنی با رییس جمهور در میان گذاشته می‌شود و مردم اطمینان داشته باشند که با کد رهگیری موضوع مطرح شده مورد پیگیری و در حد مقدورات دولت مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص مدت زمان پاسخگویی به درخواستهای مردمی این استان گفت: طبیعتاً میزان پاسخگویی متناسب با تقاضاهای مردمی فرق خواهد داشت اما تلاش می‌شود ظرف مدت 48 تا 72 ساعت بعد از هر تماس تلفنی نتیجه به اطلاع مردم برسد تا بدانند که پیگیری را از چه طریقی انجام دهند.
معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی مردم در تماس‌های تلفنی با این سامانه گفت: در این تماس‌ها برخی از مردم پیشنهاداتی برای حل مشکلات دولت مطرح می‌کنند و دولت را در جریان برخی امور قرار داده و بعنوان چشم و گوش دولت عمل و اطلاع‌رسانی می‌کنند تا رییس جمهوری از طریق مستقیم و ارتباط با مردم در جریان مسایل استان قرار گیرد.
وی با اشاره به برنامه‌های رییس جمهوری در سفر به استان خراسان شمالی گفت: ان شاءالله سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی با کوله‌باری از اطلاع و پایش طرح‌ها و مشکلات استان همراه بوده و رییس جمهوری با بشارت آینده بهتر این استان را ترک کنند.
معاون اجرایی رییس جمهوری و استاندار خراسان شمالی در مراسم آغاز بکار این سامانه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن به شماری از تلفن‌های مردم پاسخ داده و مشکلات آنان را ثبت کردند.

بازدید وزیر کشور از سامانه 111 مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در بجنورد
وزیر کشور ظهر شنبه با حضور در محل سامانه 111 مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در استان خراسان شمالی، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سامانه در جریان روند رسیدگی به درخواست‌ها، پیشنهادات و انتقادات مردم این استان قرار گرفت.
رحمانی فضلی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران هدف اصلی راه اندازی این سامانه را برقراری ارتباط سهل و راحت بین دولت و مردم در سفرهای کاروان تدبیر و امید به استان‌های کشور دانست و گفت: با کمک این سامانه درخواست‌های مردمی به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارجاع داده خواهد شد و قسمت‌هایی از این تقاضاها که در داخل هر استان باید پاسخگویی شود با کمک استانداری رسیدگی خواهد شد.
وزیر کشور در خصوص سیستم پیگیری تماس‌های مردمی در سامانه 111 گفت: در این سامانه تمامی تماس‌های پاسخ داده شده مردم پیگیری خواهد شد.
رحمانی فضلی ادامه داد: این سامانه که در دولت تدبیر و امید و سفرهای استانی طراحی شده نسبت به وضعیت گذشته و دریافت نامه بسیار روان و راحت به خواست‌های مردم رسیدگی می‌کند.
همچنین در حاشیه این مراسم وزیر کشور به شماری از تلفن‌های مردم پاسخ داد و دیدگاه‌ها و مشکلات آنان را در این سامانه ثبت کرد.

شناسه خبر: 87555

- سفرهای کاروان تدبیر و امید

- نهاد ریاست‌جمهوری

اخبار مرتبط

فیلم مرتبط



اخبار برگزیده