معاون حقوقی رییس جمهوری:

تدوین مسئولیت اجتماعی برای بنگاه های اقتصادی ضرورت است

معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: تدوین مسئولیت اجتماعی برای بنگاه های اقتصادی درجهت نهادینه شدن برندهای پایدار ضروری است.

شناسه خبر: 86451 -

پنحشنبه 3 ارديبهشت 1394 - 09:17

دکتر الهام امین زاده در کنفرانس ملی برند پایدار؛ مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی که در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، اظهارداشت: مسئولیت اجتماعی شرکت ها در فضای کسب و کارمسایلی مانند انتظارات اقتصادی، اخلاقی و زیست محیطی را ایجاد می کند که اگر این پاسخگویی به عنوان وظیفه شناخته شود می تواند برند پایدار و توسعه پایدار را ایجاد کند.
وی افزود: اگر بنگاهی نتواند خود را با شرایطی مانند مشارکت کارکنان و کارگران و نهادینه شدن ساز و کارهای مختلفی مانند گزینش و استخدام ها انطباق دهد، ماندگار نخواهد بود.
معاون حقوقی رییس جمهوری انجام مسئولیت اجتماعی مانند شرکت در امور خیریه را از اقدامات فعالان اقتصادی کشورمان دانست و گفت: پیشنهاد می کنم در برنامه ششم توسعه به این مسئولیت توجه جدی شود و به صورت برنامه در دستور کار قرار گیرد به طوریکه مسئولیت اجتماعی از اجزاء اصلی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی شود.
وی افزود: تحقق این امر مزایا و فوایدی را برای شرکت ها مانند افزایش ارزش سهام و نشان تجاری، دسترسی به منابع مالی بیشتر و وفاداری مشتریان به بنگاه ها به دنبال خواهد داشت.
دکتر امین زاده درباره نقش ایجاد مسئولیت های اجتماعی در بنگاه های اقتصادی در مصرف کنندگان، تصریح کرد: ایجاد این مسئولیت در بهره مندی مصرف کنندگان از کالای باکیفیت و مرغوب بسیار موثر است.
وی رعایت ارائه خدمات پس از فروش را از جمله مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی دانست و گفت:متاسفانه در برخی موارد حتی شرکت های خارجی هم در کشورمان برای ارایه خدمات پس از فروش پاسخگو نیستند که اکنون از این مسئولیت به عنوان مسئولیت سبز البته بیشتر در حوزه های زیست محیطی یاد می کنند.
معاون حقوقی رییس جمهوری ادامه داد: باید کالا و خدمات از استانداردهای تجاری برخوردار باشد و شرکت های تجاری، تعامل خود را با بخش های مختلف اجتماعی قطع نکنند.
امین زاده در خصوص توسعه برند پایدار و مسوولیت اجتماعی گفت: چند سالی در حوزه برند سازی و مسوولیت اجتماعی رشد مناسبی داشتیم امااکنون برند های خوشنام رو به اضمحلال هستند که امیدواریم با قواعد حاکم بر کسب و کار این مشکل برطرف شود زیرا اگر برند ایرانی در سطح بین المللی بدرخشد باید تعهدات خود را انجام دهد که معاونت حقوقی ریاست جمهوری آمادگی لازم را برای حذف قوانین مزاحم دارد.
وی درباره مزایای تدوین مسوولیت اجتماعی برای بنگاههای اقتصادی اظهارداشت: خلاقیت در ایجاد مسوولیت اجتماعی، امکان سنجی برای اجرای مسوولیت اجتماعی و شیوه نامه اجرای مسوولیت اجتماعی در درون و برون سازمان از جمله این مزایاست.
دکتر امین زاده در این مراسم تمبرهمایش برند پایدار؛ مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی را ممهور و از برگزیدگان، فعالان و حامیان این همایش با اهداء لوح زرین تقدیر کرد.

شناسه خبر: 86451

- دیدارهای داخلی

- نهاد ریاست‌جمهوری

اخبار مرتبط

فیلم مرتبط



اخبار برگزیده